Utolsó kommentek

  • csakisazigazat: Nagyon hamar kinyílt a csipálya a tanár néninek. Ugyanilyen gyorsan viszont elfelejtette volt peda... (2011.03.03. 11:36) Hatalmas lehetőség minden salgótarjáninak!
  • julchew: Igen. Czene Csilla szavazataival még nem nyertünk volna, a helyi (akkor még) SZDSZ-szel pedig elbe... (2011.02.08. 20:48) Tetemre hívás
  • galagonya: P.B. mellett azért elindult egy Czene Csilla, egy Ercsényi (az egyszemélyes párt). Miért is kelle... (2011.02.08. 18:20) Tetemre hívás
  • Utolsó 20

Black Jack

2010.12.16. 11:51 julchew

Tények hmate november 24-én kelt bejegyzéséhez a 21-es út kapcsán.

 


Nyilatkozatok egy évvel ezelőttről

Boldvai László: Célegyenesben a 21-es korszerűsítése

(Forrás: Nport.hu, 2009. 10. 16.)

 

Négy éven belül teljes egészében négy sávon járható a 21-es számú főút.
A beruházás a közelmúltban akadályba ütközött, de Bajnai Gordon miniszterelnök, Boldvai László országgyűlési képviselő, az érintett polgármesterek, a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. és a közlekedési operatív programot irányító hatóság, valamint a Magyar Közút Kht. együttes munkája az utolsó akadályt is elhárította a beruházás útjából.
Több éve zajlik a 21-es számú főút korszerűsítése, újabb és újabb szakaszok szélesednek ki és újulnak meg. A hiányzó harminchat kilométer négysávosítása kormányhatározat alapján a kiemelt uniós fejlesztések körébe tartozik – tudtuk meg Boldvai László MSZP-s országgyűlési képviselőtől.
A korszerűsítésnek 2013-ig el kell készülnie, hiszen a beruházás a Európai Unió 2013-ig tartó pénzügyi szakaszában érintett. A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. Bajnai Gordon miniszterelnök és Boldvai László együttműködésének köszönhetően elkészítette az engedélyezési terveket, amelyeket benyújtottak az illetékes önkormányzatokhoz.
A mintegy harmincmilliárd forintos beruházás a közelmúltban azonban akadályba ütközött: Brüsszel nem támogatta a projektet, mivel ahhoz nem készült részletes környezetvédelmi tanulmány. Boldvai László hozzátette: uniós beruházások esetén előfordul, hogy az egész projektet leállíthatják, részletes környezetvédelmi tanulmány hiányában. Amennyiben a 21-es számú főút négysávosítását emiatt leállítják, másfél évet is csúszhat a korszerűsítés.
– A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. és a megyei önkormányzatok között időközben komoly együttműködés alakult ki és mindent megtettek annak érdekében, hogy ezt az utolsó akadályt is elgördítsék a beruházás elől. Jómagam Bajnai Gordonnal tekintettem át a 21-es számú főút projektjét és a miniszterelnök segítségével találkoztam a közlekedési operatív program (közop) irányító hatóságának vezetőjével, akivel megállapodtunk arról, mindent megtesznek a 2013-as befejezés érdekében. Az intézkedéseknek és a megye érdekeit előtérbe helyező, tenni akaró emberek munkájának köszönhetően a 21-es számú főút 2013 nyarára elkészül, sőt jövőre már átadják a Heves megyei szakaszokat is – fogalmazott Boldvai László.
A képviselő ezúttal is örömmel tapasztalta, hogy a sikernek több gazdája van. Boldvai hozzátette: büszke mindazokra, akik segítették a projektet, ugyanakkor csodálkozik azon, hogy Székyné dr. Sztrémi Melinda, Salgótarján polgármestere, akivel egyetlen egyeztetésen sem találkozott, a legutóbbi városi közgyűlésen közölte, módosító indítványt adat be a szocialista országgyűlési képviselővel a 21-es számú főút mielőbbi korszerűsítése érdekében.
Csak halkan jegyzem meg: remélem, hogy amennyiben Székyné pártja alakít jövőre kormányt, az út léte nem lesz a Fidesz politika áldozata, mint az 1990-es évek végén.

 

*

 

Székyné dr. Sztrémi Melinda (stílus alapján Fenyvesi Gábor tollából – szerintem): Boldvai szánalmasan magyarázkodik

(Forrás: Nport.hu, 2009. 10. 20.)


Válasz a Nógrád Megyei Hírlap október 16-i számában megjelent támadásokra

(a közlemény nagyrészét tények hiányában töröltem, a fikaáradat megtalálható az Nport.hu-n)

„Annak természetesen mindannyian örülünk, hogy több mint egy évtized szocialista ígérgetése után állítólag 2013-ban végre négysávos lesz a 21. főút. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy Bajnai, Boldvai és a szocialista kormány több hibát már nem vétenek, s jövőre nem kell bejelenteni, hogy csak 2015-ben adják át a megújult szakaszt.”

 

***

 

No akkor nézzük a 2010. november 8-án Székyné dr. Sztrémi Melinda polgármester országgyűlési képviselő által föltett kérdést, és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának válaszát (forrás: parlament.hu):

 

„A felszólalás szövege:

SZÉKYNÉ DR. SZTRÉMI MELINDA (Fidesz): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Kelet-Nógrád és ezen belül Salgótarján életében a gazdaság élénkítésében meghatározó szerepet játszik a Hatvan és Salgótarján között futó 21. számú főút kétszer kétsávossá tétele. Nemrég napvilágot láttak olyan információk, miszerint a 21. számú főúton a teljes szakaszt, összesen 47 kilométert érintő fejlesztés előkészületei vannak folyamatban, s várhatóan 2015 őszén a közlekedők birtokba vehetik a felújított és a mainál sokkal biztonságosabb útszakaszt. Nagy örömmel fogadtam ezt az információt, annál is inkább, mert Salgótarján fejlődése szempontjából elengedhetetlenül fontos a fejlesztés mielőbbi megvalósulása, hiszen a megyeszékhelyet Budapesttel összekötő gyors és biztonságos út nélkül szinte lehetetlen új befektetőt hozni városunkba. A szocialisták szinte a rendszerváltás óta ígérgették a főút fejlesztését, mindig új időpontot tűzve ki a megvalósítás határidejéül. A térségben élőknek elegük lett a folyamatos ígérgetésekből, nemtetszésüket az április választásokkor ki is nyilvánították.

Tisztelt Államtitkár Úr! A lakosság megnyugtatása érdekében kérdezem, hogy várhatóan mikor kezdődnek el a teljes hosszt érintő négysávosítás munkálatai. Tud-e ígéretet tenni arra, hogy a Hatvan és Salgótarján közötti teljes szakasz 2015 őszére valóban kétszer kétsávos lesz?

Válaszát várom és előre is köszönöm. (Taps a kormánypártok soraiban.)”

 

És jött a válasz…

 

„A felszólalás szövege:

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Asszony! A főút kérdéses szakaszának kétszer két forgalmi sávos kiépítése szerepel a közlekedésfejlesztési operatív program céljai között. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a teljes szakaszon végezteti az előkészítési, s mint mindnyájan tapasztaljuk, helyenként a kivitelezési munkálatokat is. Az előrehaladást forráshiány nem hátráltatja. Az egyes szakaszok megvalósítása és forgalomba helyezése az előkészítettség állapotától szakaszosan történik. Jelenleg két előzési szakasz épül, átadásuk 2011 júniusában várható. Emellett Heves megyében két, Nógrád megyében pedig öt hiányzó kétszer kétsávos szakasz esetében van folyamatban a műszaki engedélyezési eljárás.

A szigorú természetvédelmi előírások miatt szükség lesz még környezetvédelmi hatástanulmányok készítésére, amelyek kiadása 2012-ig várható. Ezt követheti a projektre vonatkozó kormánydöntés és a közösségi támogatási kérelem elkészítése, végül az Európai Bizottság jóváhagyása. A nagyprojektnek minősülő beruházás optimális előrehaladás esetén 2014 második felében kezdhető meg, befejezése 2016-ra várható reálisan. A fejlesztésekkel hosszú idő után végre teljessé válik a 21. számú főút kétszer kétsávos szakaszának kialakítása, amely nemcsak Salgótarján és Nógrád megye, hanem a mögötte lévő hegyvidéki terület, a Bátonyterenye-Kisterenye és Ózd között lévő számos község életében is jelentős változást hoz. Az említett határidő természetesen az engedélyezési eljárások, területszerzések, szerződéskötések időszükséglete miatt változhat.

Köszönöm a tisztelt Ház türelmét. (Taps a Fidesz soraiban.)

 

Olyan sok kommentárt ehhez nem kell fűznöm, de túl azon, hogy Székynének már most visszanyalt a fagyi (ahogyan attól egy korábbi bejegyzésemben óva intettem), az azért sokatmondó, hogy a 21-es út ügyét gyakorlatilag a kormányzati cikluson kívülre helyezték…

Érdekérvényesítő képességből: karó!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csapatban.blog.hu/api/trackback/id/tr242519366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása