Boldvai László az elmúlt napokban írásbeli kérdést intézett a Nemzeti Fejlesztési Miniszterhez a Hatvant Salgótarjánnal összekötő 21-es út hiányzó szakaszainak négynyomúsításával kapcsolatban. Azért foglalkozunk ilyen sokat a blogon is ezzel a kérdéssel, mert a négysávos 21-es a térség, legfőképpen Salgótarján elemi érdeke, ez jelentené a fejlődést, a fellendülést, a jövőt is.
Boldvai László 2006-2010-ig volt Nógrád megye 1. sz. választókerületének (Salgótarján és az ide tartozó 14 község) egyéni országgyűlési képviselője. Valószínűleg a legtöbben azt gondolják, hogy parlamenti képviselőnek lenni nem nagy feladat, mert csak ott kell ülni, melegedni, ’azt nyomni a gombot. Nem vitatom, hogy valószínűleg – saját véleményem is ez – van ilyen is, jó pár. Azonban Boldvai László több képviselőtársához képest nem a kirakattal foglalkozott, nem hajtotta szereplési vágy, nem rohangált mikrofon mögé, a kamerák elé. Ez az ember tette a dolgát. Az elsőszámú, egyben legfontosabb célkitűzése: elintézni Salgótarjánnak és a megyének a 21-est. Ezért minden követ megmozgatott, és gyakorlatilag minden elő volt készítve az első „kapavágás” megtételéhez. (Talán majd később a folyamatát is leírom, hogyan megy egy ilyen, hosszú évekig tartó előkészítő, egyeztető, sok esetben érdekérvényesítő munka.) Csakhogy ezután következett a kormányváltás…
Boldvai László írásbeli kérdése ide kattintva tekinthető meg.
Dr. Fellegi Tamás miniszter válasza ide kattintva tekinthető meg.
Az alábbiakban pedig közlöm a mai sajtótájékoztató zanzásított változatát:
- Mint azt korábban többször elmondtam, az előző kormányzati ciklusban kormányhatározat részét képezte, hogy a 21-es út négysávosítása a 2007-13 közti EU költségvetési ciklusban kapjon támogatást.
- A miniszter válaszának pimasz és igaztalan tételmondata – „Salgótarján az M3-as autópályán és a 21-es főúton keresztül az ország sok régiójához képest jelenleg is jól elérhető.” – előre jelzi a válaszlevél lényegét…
- A válasz nem kérdőjelezi meg az útépítés előkészítettségét.
- Az utolsó bekezdésből viszont egyértelműen érzékelhető, hogy:
- nem élvez prioritást a nógrádi főút,
- egyértelművé teszi, hogy a 21-es „ügyét” áttolja a következő EU költségvetési ciklusba (ahol még nem tudni előre, lesz-e egyáltalán forrás erre a célra),
- egyúttal áttolja a következő kormányzati ciklusra is.
- Korábbi döntéshozatali, előkészítési, végrehajtási tapasztalatok alapján sajnálattal kijelenthető, hogy a térség versenyképességét, az itt élők megélhetését jó eséllyel javító fejlesztés 2020-ig biztosan nem fog befejeződni, de talán még elkezdődni sem.
Továbbá ismét fölhívnám a figyelmet Székyné dr. Sztrémi Melinda országgyűlési képviselő 2009 őszén tett nyilatkozatára:
„Annak természetesen mindannyian örülünk, hogy több mint egy évtized szocialista ígérgetése után állítólag 2013-ban végre négysávos lesz a 21. főút. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy Bajnai, Boldvai és a szocialista kormány több hibát már nem vétenek, s jövőre nem kell bejelenteni, hogy csak 2015-ben adják át a megújult szakaszt.”
Úgy gondolom, hogy a kormány döntéseinek, és a miniszter válaszának ismeretében az országgyűlési képviselő/polgármester szavahihetősége, de leginkább érdekérvényesítő képessége erősen megkérdőjelezhető…
Meg kell állítani az elvándorlást, az elszegényedést, és ezt csak munkahelyteremtéssel lehet. Bízom abban, hogy észbe kapnak a nógrádi fideszes képviselők, és megpróbálnak hatást gyakorolni az érintett szervekre, mert az itt élőknek, egész Nógrád megyének, de leginkább Salgótarjánnak ez az infrastrukturális fejlesztés húsbavágó kérdés.
Utolsó kommentek